mitt liv som tågresa

"får jag se din biljett?"
"ja... är det denhär biten papper kanske?"
"nej du denhär är från tvåtusenåtta"
"jaha..."
"dags att rensa plånboken kanske?"
"alltså jag har en biljett jag vet bara inte vart den är.."
---
("hej, får jag sitta bredvid dig? jag tycker så om att sitta bredvid folk jag inte känner, det är liksom inte lika stor press på mig då"
"ja, om du lovar att vara ganska tyst och inte ta för mycket platts"
"nej det kommer ganska automatiskt"
---
"är det inte dags för dig att gå av tåget nu?"
"det är det nog, men jag vill helst inte, det känns säkrare att sitta kvar och se vart jag hamnar. tåget går ju endå på ett spår.
om jag går av nu får jag ju inte se vart tåget åker sen")

Kommentarer
Postat av: J

Kram på dig Jenny. /J

2009-02-28 @ 13:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0